Course syllabus - Special need Education
Scope
7.5 credits
Course code
OAU118
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Articles
Specialpedagogik. Vilka är de grundläggande perspektiven
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Reference Literature
Other Materials
Relevanta styrdokument Artiklar kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
-
Books
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Articles
Inclusive education in Sweden? A critical analysis
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2010
Specialpedagogik. Vilka är de grundläggande perspektiven
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.
European Journal of Special Needs Education, 2011
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, 2014 - 78 s.
ISBN: 9789175591162 LIBRIS-ID: 16882819
Reference Literature
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-06890-9 LIBRIS-ID: 12070355
Specialpedagogik och sociala problem i gymnasieskolan : en granskning av skoldemokratins innebörder och kvalitet
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 128 s.
ISBN: 91-44-02114-3 : 173:00 LIBRIS-ID: 8400047
Åtgärdsprogram i praktiken : att arbeta med elevdokumentation i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 155 s.
ISBN: 9789144050096 LIBRIS-ID: 10934334
Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
4., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 242 s.
ISBN: 9789144095172 LIBRIS-ID: 14701292
Uppfattningar om specialpedagogiska insatser : aspekter ur elevers och speciallärares perspektiv
Luleå : Luleå tekniska universitet, 2007 - 180 s.
URL: Link
Pedagogical traditions and conditions for inclusive education
Scandinavian Journal of Disability Research, 2006
Other Materials
Relevanta styrdokument Artiklar kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
-
Books
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Articles
Inclusive education in Sweden? A critical analysis
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2010
Specialpedagogik. Vilka är de grundläggande perspektiven
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.
European Journal of Special Needs Education, 2011
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, 2014 - 78 s.
ISBN: 9789175591162 LIBRIS-ID: 16882819
Reference Literature
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-06890-9 LIBRIS-ID: 12070355
Specialpedagogik och sociala problem i gymnasieskolan : en granskning av skoldemokratins innebörder och kvalitet
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 128 s.
ISBN: 91-44-02114-3 : 173:00 LIBRIS-ID: 8400047
Åtgärdsprogram i praktiken : att arbeta med elevdokumentation i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 155 s.
ISBN: 9789144050096 LIBRIS-ID: 10934334
Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
4., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 242 s.
ISBN: 9789144095172 LIBRIS-ID: 14701292
Uppfattningar om specialpedagogiska insatser : aspekter ur elevers och speciallärares perspektiv
Luleå : Luleå tekniska universitet, 2007 - 180 s.
URL: Link
Pedagogical traditions and conditions for inclusive education
Scandinavian Journal of Disability Research, 2006
Other Materials
Relevanta styrdokument Artiklar kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
-
Books
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Samverkan kring barn och unga i behov av särskilt stöd : viktigare än diagnos
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2013 - 135 s.
ISBN: 978-91-27-13233-7 (inb.) LIBRIS-ID: 13560702
Articles
Inclusive education in Sweden? A critical analysis
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2010
Specialpedagogik. Vilka är de grundläggande perspektiven
Pedagogisk forskning i Sverige, 2005
Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.
European Journal of Special Needs Education, 2011
Reference Literature
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-06890-9 LIBRIS-ID: 12070355
Specialpedagogik och sociala problem i gymnasieskolan : en granskning av skoldemokratins innebörder och kvalitet
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 128 s.
ISBN: 91-44-02114-3 : 173:00 LIBRIS-ID: 8400047
Åtgärdsprogram i praktiken : att arbeta med elevdokumentation i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 155 s.
ISBN: 9789144050096 LIBRIS-ID: 10934334
Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
4., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 242 s.
ISBN: 9789144095172 LIBRIS-ID: 14701292
Uppfattningar om specialpedagogiska insatser : aspekter ur elevers och speciallärares perspektiv
Luleå : Luleå tekniska universitet, 2007 - 180 s.
URL: Link
Pedagogical traditions and conditions for inclusive education
Scandinavian Journal of Disability Research, 2006
Other Materials
Relevanta styrdokument Artiklar kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
-
Books
Bildning för alla! : en pedagogisk utmaning
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2012 - 247 s.
ISBN: 978-91-979422-3-2 LIBRIS-ID: 12755353
URL: Fulltext
Specialpedagogik och funktionshinder
Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 334 s.
ISBN: 978-91-27-12020-4 (inb.) LIBRIS-ID: 11891406
Barn och elever i svårigheter : en pedagogisk utmaning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 152 s.
ISBN: 978-91-44-07944-8 LIBRIS-ID: 12736961
Interkulturellt samspel i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 157 s.
ISBN: 978-91-44-05593-0 LIBRIS-ID: 11369565
Articles
Inclusive education in Sweden? A critical analysis
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2010
Other Materials
Relevanta styrdokument Artiklar kan tillkomma
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 1.5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 2 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail