Course syllabus - To assess and analyze the need of special support
Scope
7.5 credits
Course code
SQA061
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 176 s.
ISBN: 978-91-44-06890-9 LIBRIS-ID: 12070355
Att bygga lösningar : en lösningsfokuserad samtalsmodell
3. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 375 s.
ISBN: 978-91-44-07231-9 LIBRIS-ID: 12109459
Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : en fallstudie i en kommun
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, cop. 2006 - 227 s., [37] s. med var pag.
ISBN: 91-7346-572-0 LIBRIS-ID: 10239331
URL: Link
Compendiums
Att arbeta med gemensam problemlösning
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Samtala med barn och unga
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Särskilt stöd i grundskolan
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Articles
Barns perspektiv och mänskliga rättigheter: Godhetsmaximering eller kunskapsbildning?
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2003
Lesson observation and feedback: the practice of an expert reading coach
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2006
Dags för en synvända
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2008
Specialpedagogik. Vilka är de grundläggande perspektiven?
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2005
Om att bli dokumenterad Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Web Addresses
FN:s konvention om barns rättigheter
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Den nya skollagen - för kunskap, valfrihet och trygghet. Regeringens proposition 2009/10: 165
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/14/23/68/25bd4959.pdf
Other Materials
Tillkommer: aktuella styrdokument från Skolverket (c:a 30 sidor)
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL4), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 1.5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM3), 2 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail