Course syllabus - Development of Language and the Processes of Writing and Reading II
Scope
15 credits
Course code
SQA092
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1F (Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Didactics, Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Läsförståelse i teori och praktik
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 263 s.
ISBN: 978-91-44-05129-1 LIBRIS-ID: 11166804
URL: Omslagsbild
Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
2., [utökade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 152 s.
ISBN: 978-91-44-04755-3 LIBRIS-ID: 10352207
Implementering av kompensatoriska datorprogram i undervisningen : belyst ur specialpedagogers perspektiv
Malmö : Habilitering & hjälpmedel, FoU-enheten, Region Skåne, 2008 - 90 s.
ISBN: 978-91-7261-151-1 (spiralh.) LIBRIS-ID: 11303552
Language and reading disabilities
3. ed. : Boston : Pearson, cop. 2012 - xvi, 303 p.
ISBN: 9780137072774 LIBRIS-ID: 12285390
Läsning och läsundervisning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2004 - 239 s.
ISBN: 91-47-05180-9 LIBRIS-ID: 9611141
Läsundervisning och läsutveckling
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 220 s.
ISBN: 978-91-44-05215-1 LIBRIS-ID: 11434192
Läsa och skriva fast man inte kan : [kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter]
Lund : Studentlitteratur, 2010 - 242 s.
ISBN: 978-91-44-06128-3 LIBRIS-ID: 11843544
Språkstimulering. : D. 1 Tal och skrift i förskoleåldern
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur, 2004 - 224 s.
ISBN: 91-27-72270-8 LIBRIS-ID: 7232037
Flera vägar mot mål : läs- och skrivsvårigheter i gymnasieskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 220 s.
ISBN: 91-47-09321-8 LIBRIS-ID: 11267065
URL: Omslagsbild
Språkutveckling och språkstörning hos barn. : D. 1 Fonologi, grammatik, lexikon
Lund : Studentlitteratur, 2007 - 325 s.
ISBN: 978-91-44-01771-6 LIBRIS-ID: 9933760
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
1. uppl. : Stockholm : Natur & Kultur, 2011 - 147 s.
ISBN: 978-91-27-42368-8 LIBRIS-ID: 12305198
Skicklig läs- och skrivundervisning i åk 1-3 : om lärares möjligheter och hinder
Göteborg : Acta universitatis Gothoburgensis, 2011 - 226 s.
ISBN: 978-91-7346-709-4 LIBRIS-ID: 12306890
URL: Link
Reading for life : three studies of Swedish students' literacy development
Linköping : Department of Behavioural Sciences and Learning, Linköping University, 2010 - 103 s.
ISBN: 978-91-7393-455-8 LIBRIS-ID: 11718335
URL: Sammanfattning och ramberättelse från Linköping University Electronic Press
Dyslexi genom livet : ett utvecklingsperspektiv på läs- och skrivsvårigheter
Stockholm : Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, 2012 - 294 s.
ISBN: 9789174475630 LIBRIS-ID: 13525313
URL: Tryckt exemplar
Growing up with dyslexia : cognitive and psychosocial impact, and salutogenic factors
Lund : Department of Psychology, Lund University, 2007 - 94 s.
ISBN: 978-91-628-7190-1 LIBRIS-ID: 10442173
URL: Link
Mellan fakticitet och projekt : läs- och skrivsvårigheter och strävan att övervinna dem
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, cop. 2005 - [16], 312, [18] s.
ISBN: 91-7346-539-9 : SEK 212:00 LIBRIS-ID: 9964128
URL: Link
Att säkerställa skriftspråklighet genom medveten arrangering : Wittingmetodens tillämpning i några olika lärandemiljöer
Stockholm : Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, 2008 - 222 s.
ISBN: 978-91-7155-706-3 LIBRIS-ID: 10973202
URL: Link
Rapporter och uppsatser
2., uppdaterade [och utök.]. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 223 s.
ISBN: 9789144048260 LIBRIS-ID: 10786718
Articles
Can special education make a difference? Exploring the differences of special educational systems between Finland and Norway in relation to PISA results
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Effects of a Randomised Reading Intervention Study: An Application of Structural Equation Modelling
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Tillkommer: Litteratur inom eget valt fördjupningsområde, cirka 600 sidor, varav två forskningsartiklar. Aktuella styrdokument samt artiklar.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 4 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 2 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail