Course syllabus - Working as a Special Needs Educator in Processes of Social Relations - In-depth Course
Scope
15 credits
Course code
SQA085
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1F (Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Didactics, Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Rapporter och uppsatser
2., uppdaterade [och utök.]. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 223 s.
ISBN: 9789144048260 LIBRIS-ID: 10786718
Samtal om barn och pedagogisk dokumentation som bedömningspraktik i förskolan : en diskursanalys
Göteborg : Acta universitatis Gothoburgensis, 2011 - 269 s.
ISBN: 978-91-7346-710-0 LIBRIS-ID: 12299604
URL: Link
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 149 s.
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) LIBRIS-ID: 9971972
Group processes : dynamics within and between groups
2. ed. : Malden, Mass. : Blackwell, 2000 - xxiii, 417 s.
ISBN: 0-631-21852-1 (alk. paper) ; CIP entry LIBRIS-ID: 5086058
Motstånd och mening : innebörd i blivande lärares seminariesamtal
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, cop. 2008 - 202, [8] s.
ISBN: 978-91-7346-626-4 LIBRIS-ID: 10962889
URL: Link
Dokumenterat utanförskap : om skolbarn som inte når målen
Lund : Sociologiska institutionen, Lunds universitet, 2006 - 180, [15] s.
ISBN: 91-7267-219-6 LIBRIS-ID: 10225872
Barns kamratrelationer i förskolan : samhörighet, tillhörighet, vänskap, utanförskap
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 201 s.
ISBN: 978-91-976537-7-0 LIBRIS-ID: 10451159
URL: Elektronisk resurs
Värden och villkor : pedagogers samtal om ett yrkesetiskt dokument
Växjö : Växjö University Press, 2005 - [6], 196, [4] s.
ISBN: 91-7636-484-4 LIBRIS-ID: 10036055
URL: Fulltext
Bedömning för lärande
Stockholm : Norstedt, 2011 - 208 s.
ISBN: 9789113026831 (inb.) LIBRIS-ID: 11894855
Skolans mötespraktik : en studie om skolutveckling genom yrkesverksammas förståelse
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009 - 267 s.
ISBN: 978-91-7346-664-6 LIBRIS-ID: 11598697
URL: Link
Inclusion : the dynamic of school development
Maidenhead : Open University Press, 2004 - xiv, 140 s.
ISBN: 0-335-20482-1 : £55.00 LIBRIS-ID: 9072415
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 302 s.
ISBN: 91-47-05348-8 LIBRIS-ID: 10125743
URL: Omslagsbild
Handledning som verktyg och rum för reflektion : en studie av specialpedagogers handledningssamtal
Karlstad : Institutionen för utbildningsvetenskap, Avdelningen för pedagogik, Karlstads universitet, 2004 - [2], vi, 208 s.
ISBN: 91-85335-33-9 LIBRIS-ID: 9804477
URL: Link
Utmaning och omtanke : en analys av handledning som en utvidgad specialpedagogisk funktion i skolan med utgångspunkt i tio pionjärers berättelser
Stockholm : HLS förlag, 2004 - 265, [2] s.
ISBN: 91-7656-584-X LIBRIS-ID: 9746895
URL: Link
Vad kommunikation vill säga : en iscensättande studie om specialpedagogers yrkesroll och kunskapande samtal
Stockholm : Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, 2009 - 266 s.
ISBN: 9789171558268 LIBRIS-ID: 11440230
URL: Link
Ögonblickets pedagogik : yrkesgrupper i samtal om specialpedagogisk kompetens vid barn- och ungdomshabiliteringen
Stockholm : Pedagogiska institutionen, Stockholms universitet, 2006 - [12] s., s. 15-298
ISBN: 91-7155-184-0 LIBRIS-ID: 10076734
URL: Link
Skolpolitik, skolutvecklingsarena och sociala processer : studie av en gymnasieskola i kris
Lund : Department of Sociology, Lund University, 2007 - [4], 232, [15] s.
ISBN: 978-91-7267-229-1 LIBRIS-ID: 10326670
Articles
Inclusive Strategies and Bureaucratic Organisations in Integrated and Segregated School Systems
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 4 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 2 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail