Course syllabus - Reading and Writing Development
Scope
4.5 credits
Course code
SVA210
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Böcker inom oss : om boksamtal
[Ny utg.] : Stockholm : Rabén & Sjögren, 1998 - 170, [1] s.
ISBN: 91-29-64542-5 ; 205:00 LIBRIS-ID: 8349495
Läsning och läsundervisning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2004 - 239 s.
ISBN: 91-47-05180-9 LIBRIS-ID: 9611141
Lek med språket
Stockholm : Natur och kultur, 1993 - 272 s.
ISBN: 91-27-72258-9 ; 331:00 LIBRIS-ID: 7232032
Snick och snack : en praktisk bok om muntligt berättande
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 192 s.
ISBN: 91-47-05283-X LIBRIS-ID: 9964264
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2009 - 208 s.
ISBN: 9789173828420 LIBRIS-ID: 11356561
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-09378-6 LIBRIS-ID: 11597743
Tematisk undervisning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 246, [2] s.
ISBN: 978-91-44-04727-0 LIBRIS-ID: 10352647
Web Addresses
Reference Literature
Nya lusboken : [en bok om läsutveckling]
1. uppl. : Stockholm : Bonnier utbildning, 2001 - 176 s.
ISBN: 91-622-4498-1 : 378:00 LIBRIS-ID: 8361363
Skrivutveckling och undervisning
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 198 s.
ISBN: 91-44-00187-8 ; 290:00 LIBRIS-ID: 8352545
Läsförståelse i teori och praktik
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 263 s.
ISBN: 978-91-44-05129-1 LIBRIS-ID: 11166804
URL: Omslagsbild
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 209 s.
ISBN: 91-44-04114-4 : 278:00 LIBRIS-ID: 8627622
Läskulturer : lärare, elever och litteraturläsning i grundskolans mellanår
Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola, 2007 - 398, [10] s.
ISBN: 978-91-976537-1-8 LIBRIS-ID: 10339143
URL: Fulltext
Vilja och våga : temaarbete i grundskolans tidigare år
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 135 s.
ISBN: 978-91-44-00995-7 LIBRIS-ID: 10914336
Other Materials
Lpfö-98 (reviderad 2010) Lgr11 Valbar bok med didaktisk inriktning, 250 sid. passande temaarbetet
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Objectives
Translation not available at this point.
Examination
Examination (TEN1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail