Course syllabus - Swedish as a Second Language 3
Scope
30 credits
Course code
SSA214
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2E (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements, contains degree project for Bache...).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Andraspråksinlärning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 305 s.
ISBN: 9789144019956 (inb.) LIBRIS-ID: 11283927
Forskningshandboken : för småskaliga forskningsprojekt inom samhällsvetenskaperna
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 445 s.
ISBN: 978-91-44-05004-1 LIBRIS-ID: 11263613
URL: Omslagsbild
Utländska lärare i Sverige - Attityder till brytning i Svenska som andraspråk : I forskning, undervisning och samhälle
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 768 s.
ISBN: 91-44-01108-3 (inb.) LIBRIS-ID: 9615393
Processbarhet på prov : bedömning av muntlig språkfärdighet hos vuxna andraspråksinlärare
Uppsala : Uppsala universitet, 2009 - 218 s.
ISBN: 978-91-506-2044-3 LIBRIS-ID: 11300282
URL: Link
Dyslexi på två språk : en multipel fallstudie av spansk-svensktalande ungdomar med läs- och skrivsvårigheter
Stockholm : Centrum för tvåspråkighetsforskning, Stockholms universitet, 2009 - 249 s.
ISBN: Ogiltigt nummer / annan version:9789171559098 (Print) LIBRIS-ID: 11599181
URL: Link
Att hantera praktiken : om sfi-studerandes möjligheter till interaktion och lärande på praktikplatser
Göteborg : Institutionen för svenska språket, Göteborgs universitet, 2013 - 336 s.
ISBN: 9789187850493 LIBRIS-ID: 13904736
URL: Link
Skola, språk och storstad : en antologi om språkutveckling och skolans villkor i det mångkulturella urbana rummet
Stockholm : Pocky, 2006 - 204, [3] s.
ISBN: 91-85011-30-4 LIBRIS-ID: 10142139
URL: Omslagsbild
Organisation, lärande och elevsamarbete i skolor med språklig och kulturell mångfald : rapport 2 inom forskningsområdet Mångetnicitet, tvåspråkighet och utbildning, Institutionen för lärarutbildning
Uppsala : Uppsala Universitet, 2001 - 220 s.
Svenska som andraspråk - i forskning, undervisning och samhälle
Lund, 2004
Svenskan i tiden : verklighet och visioner
Stockholm : HLS, 2000 - 332 s.
ISBN: 91-7656-471-1 LIBRIS-ID: 8375722
Flerspråkighet, identitet och lärande : skola i ett föränderligt samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 275 s.
ISBN: 9789144059860 LIBRIS-ID: 11879498
Uppsatshandboken : råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser
5., [utök. och uppdaterade] uppl. : Uppsala : Hallgren & Fallgren, 2010 - 142 s.
ISBN: 9789173828529 LIBRIS-ID: 11910230
Svenska skrivregler
3., [utök.] utg. : Stockholm : Liber, 2008 - 263, [1] s.
ISBN: 9789147084609 LIBRIS-ID: 10935499
Web Addresses
Abstracts från konferensen Nordand 11
Stockholms universitet, 2013
URL: http://www.biling.su.se/polopoly_fs/1.137730.1370872582!/menu/standard/file/abstracts_nordand11.pdf
Kunskapsbedömning och kunskapssyn. I:I kunskapens namn
Lärarförbundet Stockholm, 2007
Ett andraspråksperspektiv på lärande. Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk.
Lärarhögskolan i Stockholm, 2001
. Arena andraspråk. Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk
Lärarhögskolan i Stockholm, 2004
Bedömning, flerspråkighet och lärande
Stockholm: HLS Förlag, 2007
Minoritetselever och matematikutbildning - en litteraturöversikt
Skolverket & Liber, 2001
Reference Literature
Det flerstämmiga klassrummet : att skriva och samtala för att lära
Lund : Studentlitteratur, 1996 - 264 s.
ISBN: 91-44-61631-7 ; 330:00 LIBRIS-ID: 7279389
Bilingual education in the 21st century : a global perspective
Malden, MA : Blackwell Pub., 2009 - xiv, 481 s.
ISBN: 9781405119948 (pbk : alk. paper) gbp 22,99 LIBRIS-ID: 11174057
Lyft språket, lyft tänkandet : språk och lärande
1. uppl. : Uppsala : Hallgren & Fallgren, 2010 - 263 s.
ISBN: 978-91-7382-848-2 LIBRIS-ID: 11621585
Nya Språket lyfter!
Skolverket, 2009
Vägar till svenskt skriftspråk för vuxna andraspråksinlärare
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 109 s.
ISBN: 978-91-44-05653-1 LIBRIS-ID: 11675756
Handbok i kvalitativa metoder
1. uppl. : Malmö : Liber, 2011 - 245 s.
ISBN: 978-91-47-09446-2 LIBRIS-ID: 12058698
Forskningsmetodik : om kvalitativa och kvantitativa metoder
2., [rev. och utök.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 1997 - 360 s.
ISBN: 978-91-44-00211-8 LIBRIS-ID: 8352553
Forskningsmetodikens grunder : att planera, genomföra och rapportera en undersökning
4., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 149 s.
ISBN: 9789144068688 LIBRIS-ID: 12180090
Skrivboken : skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier
6., [grundligt omarb.] uppl. : Malmö : Gleerup, 2010 - 268 s.
ISBN: 91-40-66825-8 LIBRIS-ID: 11877762
Kvalitativa intervjuer
4., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 165 s.
ISBN: 978-91-44-06216-7 LIBRIS-ID: 11812620
Enkätboken
4., uppdaterade och utök. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 178 s.
ISBN: 978-91-44-07643-0 LIBRIS-ID: 12751087
Other Materials
Forskningsartiklar för referat tillkommer, tillhandahålles av läraren
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM1), 3.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM2), 3.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Essay (UPS1), 15 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail