Course syllabus - Sociolinguistic Perspectives on Bilingualism
Scope
7.5 credits
Course code
SSA208
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Etnisk maktordning i skola och samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 192 s.
ISBN: 9789144048062 LIBRIS-ID: 10806826
Sveriges sju inhemska språk : ett minoritetsspråksperspektiv
Lund : Studentlitteratur, 1999 - 366 s.
ISBN: 9144007779 ; LIBRIS-ID: 7274889
Svenska som andraspråk : i forskning, undervisning och samhälle
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 868 s.
ISBN: 9789144070650 (inb.) LIBRIS-ID: 14638377
Flerspråkighet, identitet och lärande : skola i ett föränderligt samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 275 s.
ISBN: 9789144059860 LIBRIS-ID: 11879498
Articles
Svenskan i dagens flerspråkiga storstadsmiljöer: en explorativ pilotstudie av unga stockholmares perceptioner av variation och varieteter
I: Nordand, 2 , 7-38, 2008
Ordföljdsvariation som språklig strategi bland ungdomar i flerspråkiga storstadsmiljöer
Nordand, 2, 5781, 2008
Flerspråkighet, institutionell ordning och sociokulturell förändring i det senmoderna Sverige
Nordand, 2, 723, 2007
Tvåspråkighet och språkkontakter i Sverige
Stockholm:Liber, 2013
Svenskhetens utsida. Invandrare & minoriteter
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2007
Lika barn leker inte alltid bäst
Temanummer Lära i verkligheten, 2006
Web Addresses
Här är alla lika!
I: Utbildning & Demokrati, 2009
URL: https://inforum.oru.se/PageFiles/15299/Rickard%20Jonsson%20och%20Tommaso%20M.%20Milani.pdf
I det nya mångspråkiga Sverige
Utbildning & Demokrati, 2009
Språk för alla - information om Sveriges nya språklag
Regeringskansliet, 2009
URL: http://www.regeringen.se/content/1/c6/12/92/67/c7740716.pdf
Modersmålssvenskar och vi andra. Ungas språk och identifikationer i ljuset av nynationalism.
Utbildning & Demokrati Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Svenska som andraspråk, Svenska två, svenska för invandrare - Vad är det? Duger det inte med vanlig svenska?
Lisetten 3, 210
URL: http://www.lisa-riks.se/uploads/File/Sv%20som%20andrasprk%20BThoren.pdf
Examination
Exercise (INL1), 7.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail