Course syllabus - Learning through a Second Language
Scope
7.5 credits
Course code
SSA201
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Ordens värld : svenska ord - struktur och inlärning
1. uppl. : Uppsala : Hallgren & Fallgren, 2010 - 157 s.
ISBN: 9789173828468 (korr.) LIBRIS-ID: 11583184
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2009 - 208 s.
ISBN: 9789173828420 LIBRIS-ID: 11356561
Över- och underidentifiering av dyslexi hos tvåspråkiga
Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning, 5:1, 37-68, 2010
Svenska som andraspråk : i forskning, undervisning och samhälle
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 868 s.
ISBN: 9789144070650 (inb.) LIBRIS-ID: 14638377
Låt språket bära : genrepedagogik i praktiken
1. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2010 - 287 s.
ISBN: 978-91-7382-841-3 LIBRIS-ID: 11622071
Symposium 2009 : genrer och funktionellt språk i teori och praktik
Stockholm : Stockholms universitets förlag, 2010 - 320 s.
ISBN: 978-91-7656-662-6 LIBRIS-ID: 11829074
URL: Fulltext
Läromedelstexter i ett andraspråksperspektiv - möjligheter och begränsningar
Stockholm:sigma, 2001
URL: http://www.andrasprak.su.se/content/1/c6/06/43/83/2000_6_Liberg.pdf
Samtalet som didaktiskt verktyg
Stockholm:Sigma, 2001
URL: http://www.andrasprak.su.se/content/1/c6/06/43/83/2000_4_Lindberg.pdf
Bedömning av skolrelaterat ordförråd
Stockholm: HLS Förlag, 2006
URL: http://www.andrasprak.su.se/content/1/c6/06/43/81/2006_5_Lindberg.pdf
Språket och kunskapen - att lära på sitt andraspråk i skola och högskola
Göteborgs universitet, Institutet för svenska som andraspråk, 2006
URL: http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/20797/1/gupea_2077_20797_1.pdf
Assessing learning - a language based approach
Stockholm: HLS Förlag, 2006
URL: http://www.andrasprak.su.se/content/1/c6/06/43/81/2006_3_Polias.pdf
Et sprog til at tale om sprog. Om funktionel grammatik og genrepædagogik i Australien
København: Dansklærerforeningen, 2000
Undervisningsmiljö och andraspråkselevers begreppsbildning i matematik
NCM, 2001
Other Materials
Kursplaner i svenska som andraspråk samt övriga ämnen
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference Literature
Ämne och språk - språkliga dimensioner i ämnesundervisningen
Stockholm: Språkforskningsinstitutet i Rinkeby, 2006
URL: http://www.andrasprak.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=12637&a=59443
Grammatik med betydelse : en introduktion till funktionell grammatik
Uppsala : Hallgren & Fallgren, 2006 - 222 s.
ISBN: 9789173828215 LIBRIS-ID: 10228025
Utredning av läs- och skrivsvårigheter
4. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 374 s.
ISBN: 978-91-44-05609-8 LIBRIS-ID: 11775282
Vägar till svenskt skriftspråk för vuxna andraspråksinlärare
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 109 s.
ISBN: 978-91-44-05653-1 LIBRIS-ID: 11675756
Examination
Exercise (INL1), 7.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail