Course syllabus - Working as a Special Needs Educator in the Processes of Social Relations
Scope
15 credits
Course code
SQA086
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1F (Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Didactics, Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
1. uppl. : Stockholm : Norstedts akademiska förlag, 2008 - 174 s.
ISBN: 978-91-7227-559-1 (inb.) LIBRIS-ID: 10590921
Relationskompetens i pedagogernas värld
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 271 s.
ISBN: 978-91-47-02060-7 (inb.) LIBRIS-ID: 11317627
URL: Omslagsbild
Barn med koncentrationssvårigheter
3., [aktualiserade] uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 304 s.
ISBN: 91-47-08418-9 LIBRIS-ID: 10623268
URL: Omslagsbild
Risk och prognos i socialt arbete med barn : forskningsmetoder och resultat
Stockholm : Gothia, 2000 - 382 s.
ISBN: 91-7205-272-4 (inb.) LIBRIS-ID: 7623050
Bedömning för lärande
Stockholm : Norstedt, 2011 - 208 s.
ISBN: 9789113026831 (inb.) LIBRIS-ID: 11894855
Att möta beteendeproblem bland barn och ungdomar : teoretiska och praktiska perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 299 s.
ISBN: 9789147084258 LIBRIS-ID: 10617669
Gemenskap och utanförskap : om marginalisering i skolans värld
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2006 - 174 s.
ISBN: 91-47-05319-4 LIBRIS-ID: 10125741
URL: Omslagsbild
Compendiums
Elevers välbefinnande och den pedagogiska verksamheten: en litteraturstudie om den pedagogiska verksamhetens roll för elevers välbefinnande
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Funktionell olikhet och kamratspel i förskola och skola - en kunskapsöversikt. Örebro: Specialpedagogiska institutet.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2006
Tre magiska G:n. Skolans insatser för elever med funktionshinder
Skolverket,
Skol-Komet: Tre utvärderingar av ett program för beteendeorienterat ledarskap i klassrummet. (Läs: kap 2, 4, 5 & 11)
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2007
Articles
Recent Research on Troublesome Classroom Behaviour: A Review
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Koncentrationssvårigheter Strukturaspekter och åtgärdsperspektiv.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Inclusion of children with disabilities; Theachers? attitudes and requirements for environmental accomodations
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2010
Accepted or Rejected in School.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2004
Svåra etiska överväganden.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2006
Mobbningsbegreppets uppkomst och förhistoria. En begreppshistorisk analys.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2008
Development and risk factors of juvenile antisocial behavior and delinquency.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Inclusive Educational Practice: Results of an Empirical Study
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Från kursledn: Woolfolk, A. & Karlberg, M. (under arbete). Pedagogisk psykologi. (100 s.) Tillkommer: aktuella styrdokument/referenslitteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 5.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 1 credits, marks Pass (G)
Project (PRO2), 2 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 2 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail