Course syllabus - Play, Learning and Development 2
Scope
30 credits
Course code
PEA034
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 152, [2] s.
ISBN: 91-47-05215-5 LIBRIS-ID: 9819260
Fantasi och kreativitet i barndomen
Göteborg : Daidalos, 1995 - 111 s.
ISBN: 91-7173-011-7 ; 170:00 LIBRIS-ID: 8371243
Barns visuella kulturer : skolplanscher och idolbilder
Lund : Studentlitteratur, 2006 - 192 s.
ISBN: 91-44-03794-5 LIBRIS-ID: 10237246
URL: Link
Rum för barn - rum för kunskap : kropp, kön, vänskap och medier som pedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 181 s.
ISBN: 978-91-47-08405-0 LIBRIS-ID: 10302466
Undervisa i pedagogiskt drama : från dramaövningar till utvecklingsarbete
3., förnyade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 281 s.
ISBN: 9789144047331 LIBRIS-ID: 10352169
Manlighet i fokus : en bok om manliga pedagoger, pojkar och maskulinitetsskapande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 207 s.
ISBN: 91-47-05214-7 LIBRIS-ID: 10036803
Den meningsfulla språkväven : om textsamtalets och den gemensamma litteraturläsningens möjligheter
Lund : Studentlitteratur, 2005 - 224 s.
ISBN: 91-44-03883-6 LIBRIS-ID: 9933802
Barns multimediala berättande : en länk mellan mediakultur och pedagogisk praktik
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, cop. 2007 - 157 s.
ISBN: 978-91-7346-589-2 LIBRIS-ID: 10621726
Etiska möten i skolan : värdefrågor i samspel mellan yngre skolbarn och deras lärare
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 269 s.
ISBN: 91-47-05133-7 : 338:00 LIBRIS-ID: 8893503
Bildskapande i förskola och skola
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 232 s.
ISBN: 978-91-44-06126-9 LIBRIS-ID: 11909105
Lärandets konst : betraktelser av estetiska dimensioner i lärandet
Lund : Studentlitteratur, 2006 - 224 s.
ISBN: 978-91-44-04555-9 LIBRIS-ID: 10289361
URL: Omslagsbild
Barns livsvärld : genus, etnicitet, generation, särskilt stöd och värderingar i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 188 s.
ISBN: 978-91-44-06123-8 LIBRIS-ID: 11909103
Lilla genushäftet 2.0 : om genus och skolans jämställdhetsmål
Uppdaterad och omarb. version : Växjö : Instutitutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, Linnéuniversitetet, 2010 - 44 s.
ISBN: 978-91-86491-56-7 LIBRIS-ID: 12090119
URL: Fulltext
Jämställdhet i förskolan : om betydelsen av jämställdhet och genus i förskolans pedagogiska arbete : slutbetänkande
Stockholm : Fritzes offentliga publikationer, 2006 - 325, [5] s.
ISBN: 91-38-22617-0 LIBRIS-ID: 10195960
URL: Link
"Anna bråkar!" : att göra jämställdhet i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 222 s.
ISBN: 978-91-47-09952-8 LIBRIS-ID: 12129958
Läroplan för förskolan Lpfö 98
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2011 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32586-5 LIBRIS-ID: 12296899
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket, 2011 - 279 s.
ISBN: 978-91-38-32541-4 LIBRIS-ID: 12163488
URL: Fritt tillgänglig
Skollagen (2010:800) : med Lagen om införande av skollagen (2010:801)
Stockholm : Norstedts juridik, 2010 - 174 s.
ISBN: 978-91-39-11191-7 LIBRIS-ID: 12039043
Articles
An Interview Study of Gender Differrences in Preschool Teachers Attitudes Towards Childrens Play
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2005
Other Materials
Tillkommer Diskrimineringslag (2008:567) Rättelseblad för läroplan för förskolan (SKOLFS 2011:69) samt referenslitteratur ca 500 sidor.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Objectives
.
Learning outcomes
.
Course content
.
Examination
Exercise (GRU1), 1.5 credits, marks Pass (G)
Exercis (GRU2)e, 1.5 credits, marks Pass (G)
Exercise (GRU3), 1.5 credits, marks Pass (G)
Training (PRA1), 9 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Examination (TEN2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Examination (TEN3), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Examination (TEN4), 3 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail