Course syllabus - Organisation, Purpose and Content in Education for Secondary School Teachers (7-9)
Scope
15 credits
Course code
OAU106
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 315 s.
ISBN: 978-91-47-09985-6 LIBRIS-ID: 12239797
Hets! : en bok om skolan
Stockholm : Bonnier, 2011 - 330 s.
ISBN: 9789100125240 (inb.) LIBRIS-ID: 11865682
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
3., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2014 - 769 s.
ISBN: 9789127136021 LIBRIS-ID: 15217351
Articles
Curriculum study, curriculum history, and curriculum theory: the reason of reason
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Postperspektiv på antidiskriminerande undervisning i engelska, matematik och samhälls- och naturorienterade ämnen.
Genusvetenskaplig tidskrift, 2009
URL: http://dspace.mah.se/bitstream/handle/2043/9594/tgv%201.09%201_1.pdf
Toward a Theory of Anti-Oppressive Education
Review of Educational Research, 2000
Skolan, barnet och samhällslivet
2014
Hållbar utveckling i praktiken.
Skolverket, 2004
Att utbilda för hållbar utveckling - ett pluralistiskt perspektiv
Nyköpings kommun/Den Globala Skolan, 2010
Web Addresses
Allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna
www.fn.se, 2008
URL: http://www.fn.se/PageFiles/7177/Allmanforklaringomdemanskligarattigheterna.pdf
Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola
Skolverket, 2011
Läroplan för grunsdskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Skolverket, 2011
Other Materials
I kursen tillkommer ca 300 sidor valbar ämnesdidaktisk litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Interkulturell pedagogik i teori och praktik
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 178 s.
ISBN: 91-44-03669-8 LIBRIS-ID: 9636616
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 315 s.
ISBN: 978-91-47-09985-6 LIBRIS-ID: 12239797
Hets! : en bok om skolan
Stockholm : Bonnier, 2011 - 330 s.
ISBN: 9789100125240 (inb.) LIBRIS-ID: 11865682
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Articles
Curriculum study, curriculum history, and curriculum theory: the reason of reason
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Postperspektiv på antidiskriminerande undervisning i engelska, matematik och samhälls- och naturorienterade ämnen.
Genusvetenskaplig tidskrift, 2009
URL: http://dspace.mah.se/bitstream/handle/2043/9594/tgv%201.09%201_1.pdf
Toward a Theory of Anti-Oppressive Education
Review of Educational Research, 2000
Skolan, barnet och samhällslivet
2014
Hållbar utveckling i praktiken.
Skolverket, 2004
Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning
Utbildning & Demokrati 2010, vol 19, nr 3, 2010
Shaping the Education of Tomorrow
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2012
URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002166/216606e.pdf
Web Addresses
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Skolverket,
Allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna
www.fn.se, 2008
URL: http://www.fn.se/PageFiles/7177/Allmanforklaringomdemanskligarattigheterna.pdf
Other Materials
I kursen tillkommer ca 300 sidor valbar ämnesdidaktisk litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Interkulturell pedagogik i teori och praktik
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 178 s.
ISBN: 91-44-03669-8 LIBRIS-ID: 9636616
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2010 - 630 s.
ISBN: 978-91-27-11800-3 LIBRIS-ID: 11496418
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 315 s.
ISBN: 978-91-47-09985-6 LIBRIS-ID: 12239797
Hets! : en bok om skolan
Stockholm : Bonnier, 2011 - 330 s.
ISBN: 9789100125240 (inb.) LIBRIS-ID: 11865682
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Stockholm : Norstedt, 2010 - 156 s.
ISBN: 978-91-1-302281-9 (inb.) LIBRIS-ID: 11814514
Compendiums
Demokratin och skolan som organisation
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Articles
Curriculum study, curriculum history, and curriculum theory: the reason of reason
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Globalization and environmental education: looking beyond sustainable development.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2008
Education and the Democratic Person: Toward a Political Conception of Democratic Education
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2007
Web Addresses
Hållbar utveckling i skolan
Skolverket,
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Skolverket,
Allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna
www.fn.se, 2008
URL: http://www.fn.se/PageFiles/7177/Allmanforklaringomdemanskligarattigheterna.pdf
Other Materials
I kursen tillkommer ca 300 sidor valbar ämnesdidaktisk litteratur
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 4.5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 1.5 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail