Course syllabus - Perceiving the world around us, science and technology perspectives
Scope
7.5 credits
Course code
OAU105
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Barn och naturvetenskap : upptäcka, utforska, lära
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 178 s.
ISBN: 9789147084227 LIBRIS-ID: 10913410
URL: Omslagsbild
Bygg & konstruktion i förskolan
Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2007 - 123 s.
ISBN: 9789197659819 LIBRIS-ID: 10485206
Naturvetenskap och teknik i förskolan : med utemiljön som inspiration
1. uppl. : Linköping : Calluna utbildning, 2012 - 146 s.
ISBN: 9789197960021 LIBRIS-ID: 13455287
Teknikdidaktik i förskolan
Stockholm : Norstedt, 2013 - 160 s.
ISBN: 978-91-1-304570-2 LIBRIS-ID: 13865186
Articles
Avhandling, Vetenskapliga artiklar
(Kommer att finnas som pdf på Blackboard),
Web Addresses
Skolverket Läroplan för förskolan, Lpfö98 (rev.2010)
Skolverket, 2010
Mixing Ideas: A New Technique for Working with Young Children as Design Partners
Skolverket, 2004
Fler IT adresser kommer att presenteras under kursens gång
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Reference Literature
Vägar till naturvetenskapens värld : ämneskunskaper i didaktisk belysning
2. [dvs 1.] uppl. : Stockholm : Liber, 2010 - 224 s.
ISBN: 9789147099245 LIBRIS-ID: 11783056
Bertas experimentbok : spännande kemisagor från draklandet
Stockholm : P&K, 2008 - 48 s.
ISBN: 978-91-85107-19-3 LIBRIS-ID: 12095761
Russinhissen : enkla experiment i fysik och kemi
Järfälla : Hands-on Science Text, 2009 - 157 s.
ISBN: 978-91-978178-0-6 (inb.) LIBRIS-ID: 11681537
Naturvetenskapliga experiment för yngre barn
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 133 s.
ISBN: 978-91-44-05487-2 LIBRIS-ID: 11675755
Upptäck naturvetenskap i förskolan
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2008 - 80 s.
ISBN: 9789127413054 LIBRIS-ID: 10916636
Hållbar utveckling : människa, miljö och samhälle
2., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 215 s.
ISBN: 978-91-44-07673-7 LIBRIS-ID: 12328477
Den kupade handen : historien om människan och tekniken
Stockholm : Carlsson, 1991 - 325 s.
ISBN: 91-7798-443-9 (inb.) ; 190:00 LIBRIS-ID: 7666026
Att krama ett träd - och lära känna det
Lund : Tiedlund, cop. 2000 - 189 s.
ISBN: 91-88800-09-1 ; 249:00 LIBRIS-ID: 7775399
Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 239, [1] s.
ISBN: 91-47-05205-8 : 359:00 LIBRIS-ID: 9056329
Other Materials
Miljöer för lek, lärande och samspel
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 168 s.
ISBN: 978-91-44-02911-5 LIBRIS-ID: 10655291
Didaktiska studier från förskola och skola
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2008 - 176 s.
ISBN: 9789140664136 LIBRIS-ID: 11176357
Vad händer med lärandets objekt? : en studie av hur lärare och barn i förskolan kommunicerar naturvetenskapliga fenomen
Växjö : Växjö University Press, 2006 - 134, [6] s.
ISBN: 91-7636-521-2 LIBRIS-ID: 10276787
URL: Fulltext
Examination
Exercise, laboratory work (LAB1), 1 credits, marks Pass (G)
Project (PRO1), 3 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM1), 2 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 1.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail