Course syllabus - Subject Didactics I
Scope
15 credits
Course code
OAU033
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1F (Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Didactics
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
God utbildning i mätningens tidevarv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 148 s.
ISBN: 978-91-47-09943-6 LIBRIS-ID: 12042150
Lärprocesser i högre utbildning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 239 s.
ISBN: 91-47-05266-X LIBRIS-ID: 9819751
Möten i mångfaldens skola : interkulturella arbetsformer och nya pedagogiska utmaningar
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 202 s.
ISBN: 978-91-44-05490-2 LIBRIS-ID: 11716321
Det nödvändiga skrivandet : om att skriva i förskolan och skolans alla ämnen
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 284 s.
ISBN: 978-91-47-09379-3 LIBRIS-ID: 11660776
Values and democracy in education for sustainable development : contributions from Swedish research
Malmö : Liber, 2008 - 186 s.
ISBN: 91-47-08851-6 LIBRIS-ID: 10674802
URL: Omslagsbild
Articles
Introduction: Special Issue on Argumentation in Education in Scandinavia and England
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Negotiating problems of written argumentation
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Argumentation, 2009, volym 23, sid 433-530
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Experienced ESD-school teachers teaching - an issue of complexity.
Environmental Education Research. Retrieved from doi:10.1080/13504622.2013.862614, 2013
Socialization Content in Schools and Education for Sustainable Development - I. A study of Teachers Selective Traditions.
Environmental Education Research, 17(5), 599-624., 2011
Estetiskt lärande i skolan - en socialpsykologisk moderniseringsprocess?
Konstnärliga fakulteten, Göteborgs Universitet, 2014
URL: http://konst.gu.se/digitalAssets/1480/1480585_texter-om-konstarter-och-l--rande.pdf
Kultur och estetik i skolan - vad och för vem ?
KRUT, Kritisk utbildningstidskrift nr 131, 2008
URL: http://www.kau.se/sites/default/files/Dokument/subpage/2010/11/krut_nr_3_2008_pdf_95613.pdf
Aesthetic Learning About, In, With and Through the Arts: A Curriculum Study.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2012
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1476-8070.2012.01737.x/abstract
Estetiska lärprocesser i skola och utbildning
Södertörns Högskola, 2014
URL: http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:718031/FULLTEXT01.pdf
Web Addresses
Hållbar utveckling i Skolan
Skolverket, 2002
URL: http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/publikationer
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
Skolverket, 2011
URL: http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/publikationer
Proof in Swedish upper secondary school mathematics textbooks - the issue of transparency. In M. Bosch (Ed.), European Research in Mathematics Education IV. Proceedings of CERME4, San Feliu de Guíxols, Spain 2005 (pp. 448-457). Universitat Ramon Llull, Ba
Universitat Ramon Llull, 2006
Approaching proof in a community of mathematical practice. Doctoral thesis
Stockholms universitet, 2006
URL: http://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:189608/FULLTEXT01
Bevis - en osynlig del av matematikundervisningen? I Brandel m. fl. (red.) Matematikdidaktiska frågor - resultat från en forskarskola (s. 92-104). Livréna AB, Göteborg.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Reference Literature
Hållbar utveckling i praktiken : [så gjorde vi på vår skola]
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2004 - [2] s., s. 5-120
ISBN: 91-85128-74-0 LIBRIS-ID: 9819700
URL: Fulltext
Other Materials
Tillkommer gör också: Nationella och lokala styrdokument Ämnesvetenskaplig litteratur efter behov Egna sökta artiklar
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Lärandets konst : betraktelser av estetiska dimensioner i lärandet
Lund : Studentlitteratur, 2006 - 224 s.
ISBN: 978-91-44-04555-9 LIBRIS-ID: 10289361
URL: Omslagsbild
God utbildning i mätningens tidevarv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 148 s.
ISBN: 978-91-47-09943-6 LIBRIS-ID: 12042150
Lärprocesser i högre utbildning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 239 s.
ISBN: 91-47-05266-X LIBRIS-ID: 9819751
Möten i mångfaldens skola : interkulturella arbetsformer och nya pedagogiska utmaningar
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 202 s.
ISBN: 978-91-44-05490-2 LIBRIS-ID: 11716321
Det nödvändiga skrivandet : om att skriva i förskolan och skolans alla ämnen
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 284 s.
ISBN: 978-91-47-09379-3 LIBRIS-ID: 11660776
Values and democracy in education for sustainable development : contributions from Swedish research
Malmö : Liber, 2008 - 186 s.
ISBN: 91-47-08851-6 LIBRIS-ID: 10674802
URL: Omslagsbild
Articles
Introduction: Special Issue on Argumentation in Education in Scandinavia and England
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Negotiating problems of written argumentation
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Argumentation, 2009, volym 23, sid 433-530
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Experienced ESD-school teachers teaching - an issue of complexity.
Environmental Education Research. Retrieved from doi:10.1080/13504622.2013.862614, 2013
Socialization Content in Schools and Education for Sustainable Development - I. A study of Teachers Selective Traditions.
Environmental Education Research, 17(5), 599-624., 2011
Web Addresses
Hållbar utveckling i Skolan
Skolverket, 2002
URL: http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/publikationer
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
Skolverket, 2011
URL: http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/publikationer
Proof in Swedish upper secondary school mathematics textbooks - the issue of transparency. In M. Bosch (Ed.), European Research in Mathematics Education IV. Proceedings of CERME4, San Feliu de Guíxols, Spain 2005 (pp. 448-457). Universitat Ramon Llull, Ba
Universitat Ramon Llull, 2006
Approaching proof in a community of mathematical practice. Doctoral thesis
Stockholms universitet, 2006
URL: http://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:189608/FULLTEXT01
Bevis - en osynlig del av matematikundervisningen? I Brandel m. fl. (red.) Matematikdidaktiska frågor - resultat från en forskarskola (s. 92-104). Livréna AB, Göteborg.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Reference Literature
Hållbar utveckling i praktiken : [så gjorde vi på vår skola]
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2004 - [2] s., s. 5-120
ISBN: 91-85128-74-0 LIBRIS-ID: 9819700
URL: Fulltext
Other Materials
Tillkommer gör också: Nationella och lokala styrdokument Ämnesvetenskaplig litteratur efter behov Egna sökta artiklar
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Lärandets konst : betraktelser av estetiska dimensioner i lärandet
Lund : Studentlitteratur, 2006 - 224 s.
ISBN: 978-91-44-04555-9 LIBRIS-ID: 10289361
URL: Omslagsbild
God utbildning i mätningens tidevarv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 148 s.
ISBN: 978-91-47-09943-6 LIBRIS-ID: 12042150
Lärprocesser i högre utbildning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 239 s.
ISBN: 91-47-05266-X LIBRIS-ID: 9819751
Möten i mångfaldens skola : interkulturella arbetsformer och nya pedagogiska utmaningar
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 202 s.
ISBN: 978-91-44-05490-2 LIBRIS-ID: 11716321
Det nödvändiga skrivandet : om att skriva i förskolan och skolans alla ämnen
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 284 s.
ISBN: 978-91-47-09379-3 LIBRIS-ID: 11660776
Values and democracy in education for sustainable development : contributions from Swedish research
Malmö : Liber, 2008 - 186 s.
ISBN: 91-47-08851-6 LIBRIS-ID: 10674802
URL: Omslagsbild
Articles
Introduction: Special Issue on Argumentation in Education in Scandinavia and England
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Negotiating problems of written argumentation
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Why I don´t want my children educated for sustainable development
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Teachers' objects of responsibility - something to care about in education for sustainable development?
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Argumentation, 2009, volym 23, sid 433-530
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Web Addresses
Hållbar utveckling i Skolan
Skolverket, 2002
URL: http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/publikationer
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
Skolverket, 2011
URL: http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/publikationer
Proof in Swedish upper secondary school mathematics textbooks - the issue of transparency. In M. Bosch (Ed.), European Research in Mathematics Education IV. Proceedings of CERME4, San Feliu de Guíxols, Spain 2005 (pp. 448-457). Universitat Ramon Llull, Ba
Universitat Ramon Llull, 2006
Approaching proof in a community of mathematical practice. Doctoral thesis
Stockholms universitet, 2006
URL: http://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:189608/FULLTEXT01
Bevis - en osynlig del av matematikundervisningen? I Brandel m. fl. (red.) Matematikdidaktiska frågor - resultat från en forskarskola (s. 92-104). Livréna AB, Göteborg.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2009
Reference Literature
Hållbar utveckling i praktiken : [så gjorde vi på vår skola]
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2004 - [2] s., s. 5-120
ISBN: 91-85128-74-0 LIBRIS-ID: 9819700
URL: Fulltext
Other Materials
Tillkommer gör också: Nationella och lokala styrdokument Ämnesvetenskaplig litteratur efter behov Egna sökta artiklar
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM1), 3 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN2), 7.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail