Course syllabus - Advanced course in Language Description and Textual Analysis
Scope
7.5 credits
Course code
HSV403
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 209 s.
ISBN: 91-44-04114-4 : 278:00 LIBRIS-ID: 8627622
Vägar genom texten : handbok i brukstextanalys
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 303 s.
ISBN: 91-44-37301-5 ; LIBRIS-ID: 8353625
Skriva och samtala : lärande genom responsgrupper
Lund : Studentlitteratur, 2001 - 278 s.
ISBN: 91-44-01673-5 ; 399:00 LIBRIS-ID: 8353033
Skrivandets makt : om det demokratiska skrivandet i skolans svenskämne
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-01562-7 LIBRIS-ID: 11336371
Bedömning av elevtext : en modell för analys : [svenskämnet i år 8, 9 och gymnasiet]
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur, 2005 - 188 s.
ISBN: 91-27-72295-3 LIBRIS-ID: 10000471
Skrivande i skolan
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 166 s.
ISBN: 9789140688484 LIBRIS-ID: 17619973
Articles
Learning to Read, Reading to Learn - A Middle Years Literacy Intervention Project
The International Journal of Learning. Volume 13, 2007
Godkänd i svenska? Bedömning och analys av gymnasieelevers texter
Skrifter utgivna av institutionen för nordiska språk vid Uppsala universitet, volym Nr 57, 2002
Web Addresses
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
Skolverket, 2011
Aktuella kursplaner i svenska för grundskola och gymnasium
Skolverket,
-
Books
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 209 s.
ISBN: 91-44-04114-4 : 278:00 LIBRIS-ID: 8627622
Vägar genom texten : handbok i brukstextanalys
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 303 s.
ISBN: 91-44-37301-5 ; LIBRIS-ID: 8353625
Skriva och samtala : lärande genom responsgrupper
Lund : Studentlitteratur, 2001 - 278 s.
ISBN: 91-44-01673-5 ; 399:00 LIBRIS-ID: 8353033
Skrivandets makt : om det demokratiska skrivandet i skolans svenskämne
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-01562-7 LIBRIS-ID: 11336371
Bedömning av elevtext : en modell för analys : [svenskämnet i år 8, 9 och gymnasiet]
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur, 2005 - 188 s.
ISBN: 91-27-72295-3 LIBRIS-ID: 10000471
Articles
Learning to Read, Reading to Learn - A Middle Years Literacy Intervention Project
The International Journal of Learning. Volume 13, 2007
Godkänd i svenska? Bedömning och analys av gymnasieelevers texter
Skrifter utgivna av institutionen för nordiska språk vid Uppsala universitet, volym Nr 57, 2002
Web Addresses
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
Skolverket, 2011
Aktuella kursplaner i svenska för grundskola och gymnasium
Skolverket,
-
Books
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Lund : Studentlitteratur, 2002 - 209 s.
ISBN: 91-44-04114-4 : 278:00 LIBRIS-ID: 8627622
Skriva och samtala : lärande genom responsgrupper
Lund : Studentlitteratur, 2001 - 278 s.
ISBN: 91-44-01673-5 ; 399:00 LIBRIS-ID: 8353033
Att analysera text : stilanalys med exempel
3., [omarb. och rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2000 - 172, [4] s.
ISBN: 91-44-01562-3 (korr.) LIBRIS-ID: 8352983
Skrivandets makt : om det demokratiska skrivandet i skolans svenskämne
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-01562-7 LIBRIS-ID: 11336371
Bedömning av elevtext : en modell för analys : [svenskämnet i år 8, 9 och gymnasiet]
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur, 2005 - 188 s.
ISBN: 91-27-72295-3 LIBRIS-ID: 10000471
Articles
Learning to Read, Reading to Learn - A Middle Years Literacy Intervention Project
The International Journal of Learning. Volume 13, 2007
Godkänd i svenska? Bedömning och analys av gymnasieelevers texter
Skrifter utgivna av institutionen för nordiska språk vid Uppsala universitet, volym Nr 57, 2002
Web Addresses
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
Skolverket, 2011
Aktuella kursplaner i svenska för grundskola och gymnasium
Skolverket,
Examination
Examination. Analysis of a text written by a pupil (TEN1), 6.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Oral presentation (ÖVN1), 1 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail