Course syllabus - Learning to Read and Write
Scope
15 credits
Course code
HSV111
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Läsförståelse i teori och praktik
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 263 s.
ISBN: 978-91-44-05129-1 LIBRIS-ID: 11166804
URL: Omslagsbild
Böcker inom oss : om boksamtal
[Ny utg.] : Stockholm : Rabén & Sjögren, 1998 - 170, [1] s.
ISBN: 91-29-64542-5 ; 205:00 LIBRIS-ID: 8349495
Läsning och läsundervisning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2004 - 239 s.
ISBN: 91-47-05180-9 LIBRIS-ID: 9611141
Grunderna i läs- och skrivinlärning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 284 s.
ISBN: 978-91-44-00891-2 LIBRIS-ID: 10630716
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2009 - 208 s.
ISBN: 9789173828420 LIBRIS-ID: 11356561
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-09378-6 LIBRIS-ID: 11597743
Det tidiga språkbadet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2009 - 285 s.
ISBN: 978-91-44-04802-4 LIBRIS-ID: 11359439
God läsutveckling : kartläggning och övningar
2., utök. uppl. : Stockholm : Natur och kultur, 2005 - 80 s.
ISBN: 91-27-72309-7 LIBRIS-ID: 9967729
Tematisk undervisning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 246, [2] s.
ISBN: 978-91-44-04727-0 LIBRIS-ID: 10352647
Samtalet som grund : om den första skriv- och läsutvecklingen
1. uppl. : Stockholm : Bonnier utbildning, 2004 - 130 s.
ISBN: 91-622-6029-4 LIBRIS-ID: 9711027
Tvåspråkighet hos barn i Sverige
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 217, [7] s.
ISBN: 91-44-03070-3 : 298:00 LIBRIS-ID: 9080084
Den meningsfulla språkväven : om textsamtalets och den gemensamma litteraturläsningens möjligheter
Lund : Studentlitteratur, 2005 - 224 s.
ISBN: 91-44-03883-6 LIBRIS-ID: 9933802
Other Materials
Samt aktuella läroplaner för förskola och skola Egen vald bok med didaktisk inriktning, ca 250 sid per grupp till temaarbetet
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Objectives
Translation not available at this point.
Specific requirements
Student at Teacher Training Programme at MDH.
Examination
Project (PRO1), 7.5 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 7.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail