Course syllabus - Teaching Swedish as a Second Language, Didactics
Scope
15 credits
Course code
HSA110
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Swedish
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Etnisk maktordning i skola och samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 192 s.
ISBN: 9789144048062 LIBRIS-ID: 10806826
Litteraturen, språket, världen : andraspråksperspektiv på litteraturundervisning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 150 s.
ISBN: 978-91-44-06025-5 LIBRIS-ID: 13500498
Tankarna springer före- : att bedöma ett andraspråk i utveckling
Stockholm : HLS förlag, 2005 - 152 s.
ISBN: 9789176565926 LIBRIS-ID: 9933408
Flerspråkighet, litteracitet och multimodalitet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 234 s.
ISBN: 9789144080529 LIBRIS-ID: 14218347
Bedömning av svenska som andraspråk : en analysmodell baserad på grammatiska utvecklingsstadier
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 124 s. +
ISBN: 9789144058207 LIBRIS-ID: 11879555
Lyft språket, lyft tänkandet : språk och lärande
2. uppl. : Uppsala : Hallgren & Fallgren, 2013 - s.
ISBN: 9789173828680 LIBRIS-ID: 14749709
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
3. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2013 - 226 s. ; 24 cm
ISBN: 9789173828666 LIBRIS-ID: 13881632
-
Books
Etnisk maktordning i skola och samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 192 s.
ISBN: 9789144048062 LIBRIS-ID: 10806826
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2009 - 208 s.
ISBN: 9789173828420 LIBRIS-ID: 11356561
Tvåspråkighet hos barn i Sverige
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 217, [7] s.
ISBN: 91-44-03070-3 : 298:00 LIBRIS-ID: 9080084
Litteraturen, språket, världen : andraspråksperspektiv på litteraturundervisning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 150 s.
ISBN: 978-91-44-06025-5 LIBRIS-ID: 13500498
Tankarna springer före- : att bedöma ett andraspråk i utveckling
Stockholm : HLS förlag, 2005 - 152 s.
ISBN: 9789176565926 LIBRIS-ID: 9933408
Flerspråkighet, litteracitet och multimodalitet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 234 s.
ISBN: 9789144080529 LIBRIS-ID: 14218347
-
Books
Etnisk maktordning i skola och samhälle
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 192 s.
ISBN: 9789144048062 LIBRIS-ID: 10806826
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2009 - 208 s.
ISBN: 9789173828420 LIBRIS-ID: 11356561
Tvåspråkighet hos barn i Sverige
Lund : Studentlitteratur, 2003 - 217, [7] s.
ISBN: 91-44-03070-3 : 298:00 LIBRIS-ID: 9080084
Litteraturen, språket, världen : andraspråksperspektiv på litteraturundervisning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 150 s.
ISBN: 978-91-44-06025-5 LIBRIS-ID: 13500498
Tankarna springer före- : att bedöma ett andraspråk i utveckling
Stockholm : HLS förlag, 2005 - 152 s.
ISBN: 9789176565926 LIBRIS-ID: 9933408
Objectives
Translation not available.
Specific requirements
Student at the Teacher Training Programme at MDH and Swedish as a Second Language 1, 30 credits or equivalent.
Examination
Training (PRA1), 9 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 6 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass, Fail