Course syllabus - Text Design for People with Comprehension Difficulties
Scope
7.5 credits
Course code
ITE206
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Information Design
School
School of Innovation, Design and Engineering
Ratified
2013-02-14
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Metoder för brukstextanalys
Lund : Studentlitteratur, 2001 - 310, [2] s.
ISBN: 91-44-01639-5 ; 339:00 LIBRIS-ID: 8353016
Skriv så att folk förstår! : [en handbok i att skriva på lätt svenska]
Stockholm : Centrum för lättläst, 2003 - 35 s.
Texters läsbarhet ur en utseendemässig synpunkt - efter en undersökning bland vuxna med läsproblematik.
Stockholm: Specialpedagogiska institutet, 2003
Vad är lättläst
Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2008 - 96 s.
ISBN: 978-91-28-00146-5 LIBRIS-ID: 11290315
URL: Link
Läsning
Lund: Studentlitteratur, 1993
Articles
Blandade aktuella artiklar och andra texter av mindre omfång kan tillkomma under kursens gång.
Akademin för innovation, design och teknik,
Are reader-friendly texts always better?
I: IARTEM e-Journal, (Volume 5, No 2), 2013
Reference Literature
Svenska skrivregler
3., [utök.] utg. : Stockholm : Liber, 2008 - 263, [1] s.
ISBN: 9789147084609 LIBRIS-ID: 10935499
Klarspråk och klarspråksarbetet - ett tema i tiden
I: Sakprosa (Vol 7, nr 2), 2015
Mot en evidensbaserad språkvård? En kritisk granskning av några svenska klarspråksråd i ljuset av forskning om läsbarhet och språkbearbetning
I: Sakprosa (Vol 7, nr 2), 2015
-
Books
Metoder för brukstextanalys
Lund : Studentlitteratur, 2001 - 310, [2] s.
ISBN: 91-44-01639-5 ; 339:00 LIBRIS-ID: 8353016
Skriv så att folk förstår! : [en handbok i att skriva på lätt svenska]
Stockholm : Centrum för lättläst, 2003 - 35 s.
Texters läsbarhet ur en utseendemässig synpunkt - efter en undersökning bland vuxna med läsproblematik.
Stockholm: Specialpedagogiska institutet, 2003
Vad är lättläst
Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2008 - 96 s.
ISBN: 978-91-28-00146-5 LIBRIS-ID: 11290315
URL: Link
Läsning
Lund: Studentlitteratur, 1993
Articles
Blandade aktuella artiklar och andra texter av mindre omfång kan tillkomma under kursens gång.
Akademin för innovation, design och teknik,
Are reader-friendly texts always better?
I: IARTEM e-Journal, (Volume 5, No 2), 2013
Reference Literature
Svenska skrivregler
3., [utök.] utg. : Stockholm : Liber, 2008 - 263, [1] s.
ISBN: 9789147084609 LIBRIS-ID: 10935499
-
Books
Metoder för brukstextanalys
Lund : Studentlitteratur, 2001 - 310, [2] s.
ISBN: 91-44-01639-5 ; 339:00 LIBRIS-ID: 8353016
Skriv så att folk förstår! : [en handbok i att skriva på lätt svenska]
Stockholm : Centrum för lättläst, 2003 - 35 s.
Texters läsbarhet ur en utseendemässig synpunkt - efter en undersökning bland vuxna med läsproblematik.
Stockholm: Specialpedagogiska institutet, 2003
Vad är lättläst
Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2008 - 96 s.
ISBN: 978-91-28-00146-5 LIBRIS-ID: 11290315
URL: Link
Läsning
Lund: Studentlitteratur, 1993
Articles
Blandade aktuella artiklar och andra texter av mindre omfång kan tillkomma under kursens gång.
Akademin för innovation, design och teknik,
Reference Literature
Svenska skrivregler
3., [utök.] utg. : Stockholm : Liber, 2008 - 263, [1] s.
ISBN: 9789147084609 LIBRIS-ID: 10935499
Objectives
Translation not available at this point.
Learning outcomes
Translation not available at this point.
Course content
Translation not available at this point.
Tuition
Translation not available at this point.
Examination
Exercise (INL1), 3 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Exercise (INL2), 3 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM1), 0.5 credits, marks Pass (G)
Seminar (SEM2), 1 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail