Course syllabus - Interaction, Identity and Culture
Scope
7.5 credits
Course code
SSO114
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Sociology
School
School of Health, Care and Social Welfare
Ratified
2013-02-01
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
The social self and everyday life : understanding the world through symbolic interactionism
Hoboken : Wiley-Blackwell, 2019 - xi, 272 pages
ISBN: 9781118645338 LIBRIS-ID: js7nt1mtgrt1kkqh
Sociologi
6 uppl. : Studentlitteratur AB, 2021 - 728 sidor
ISBN: 9789144122649 LIBRIS-ID: cqs6bhdq9n5bktt6
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
Other Materials
Övrigt material kan tillkomma enligt lärares anvisning med upp till 200 sidor
Akademin för hälsa, vård och välfärd,
-
Books
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
Att ha eller att vara?
4. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2003 - 247 s.
ISBN: 91-27-09662-9 : 237:00 LIBRIS-ID: 9055599
Sociologi
6 uppl. : Studentlitteratur AB, 2021 - 728 sidor
ISBN: 9789144122649 LIBRIS-ID: cqs6bhdq9n5bktt6
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
Symbols, selves, and social reality : a symbolic interactionist approach to social psychology and sociology
4th ed. : New York, NY : Oxford University Pres, c2014. - xvii, 328 p.
ISBN: 978-0-19-993375-4 LIBRIS-ID: 14840843
Other Materials
Övrigt material kan tillkomma enligt lärares anvisning med upp till 200 sidor
Akademin för hälsa, vård och välfärd,
-
Books
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
Att ha eller att vara?
4. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2003 - 247 s.
ISBN: 91-27-09662-9 : 237:00 LIBRIS-ID: 9055599
Sociologi
5., rev. och uppdaterade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 807 s.
ISBN: 9789144092492 LIBRIS-ID: 16666593
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
Symbols, selves, and social reality : a symbolic interactionist approach to social psychology and sociology
4th ed. : New York, NY : Oxford University Pres, c2014. - xvii, 328 p.
ISBN: 978-0-19-993375-4 LIBRIS-ID: 14840843
Other Materials
Övrigt material kan tillkomma enligt lärares anvisning med upp till 200 sidor
Akademin för hälsa, vård och välfärd,
-
Books
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
Symbolic interactionism : an introduction, an interpretation, an integration
10. ed. : Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2009 - xii, 240 p.
ISBN: 978-0-13-605193-0 LIBRIS-ID: 11568912
Att ha eller att vara?
4. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2003 - 247 s.
ISBN: 91-27-09662-9 : 237:00 LIBRIS-ID: 9055599
Sociologi
5., rev. och uppdaterade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 807 s.
ISBN: 9789144092492 LIBRIS-ID: 16666593
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
Other Materials
Övrigt material kan tillkomma enligt lärares anvisning med upp till 200 sidor
Akademin för hälsa, vård och välfärd,
-
Books
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
Symbolic interactionism : an introduction, an interpretation, an integration
10. ed. : Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2009 - xii, 240 p.
ISBN: 978-0-13-605193-0 LIBRIS-ID: 11568912
Att ha eller att vara?
4. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2003 - 247 s.
ISBN: 91-27-09662-9 : 237:00 LIBRIS-ID: 9055599
Sociologi
5., rev. och uppdaterade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 807 s.
ISBN: 9789144092492 LIBRIS-ID: 16666593
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
Intersektionalitet i socialt arbete : teori, reflektion och praxis
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2010 - 204 s.
ISBN: 978-91-40-66829-5 LIBRIS-ID: 11738080
-
Books
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
Symbolic interactionism : an introduction, an interpretation, an integration
10. ed. : Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2009 - xii, 240 p.
ISBN: 978-0-13-605193-0 LIBRIS-ID: 11568912
Att ha eller att vara?
4. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2003 - 247 s.
ISBN: 91-27-09662-9 : 237:00 LIBRIS-ID: 9055599
Sociologi
5., rev. och uppdaterade uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 807 s.
ISBN: 9789144092492 LIBRIS-ID: 16666593
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
-
Books
Det socialpsykologiska perspektivet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 258 s.
ISBN: 978-91-44-05370-7 LIBRIS-ID: 12069117
Diskursanalys i praktiken
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-08644-3 LIBRIS-ID: 10302472
URL: Omslagsbild
Sociologi
4., omarb. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 743 s.
ISBN: 978-91-44-01947-5 LIBRIS-ID: 10482539
URL: Omslagsbild
Symbolic interactionism : an introduction, an interpretation, an integration
10. ed. : Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, 2009 - xii, 240 p.
ISBN: 978-0-13-605193-0 LIBRIS-ID: 11568912
Att ha eller att vara?
4. utg. : Stockholm : Natur och kultur, 2003 - 247 s.
ISBN: 91-27-09662-9 : 237:00 LIBRIS-ID: 9055599
Objectives
.
Learning outcomes
.
Course content
.
Requirements
General entry requirements
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail