Din väg till en karriär med många möjligheter

För att lyckas inom marknadsföring behöver du både en strategisk förståelse för affärslandskapet och praktiska verktyg för att analysera och påverka marknader. Det får du hos oss.
Drömmer om en karriär där du analyserar marknader, utvecklar strategier och skapar starka varumärken? Vill du kombinera företagsekonomi, marknadsföring och språk för att bli en attraktiv kandidat på arbetsmarknaden? Då är vårt internationella marknadsföringsprogram rätt val för dig.
En utbildning som kombinerar teori och praktik
För att lyckas inom marknadsföring behöver du både en strategisk förståelse för affärslandskapet och praktiska verktyg för att analysera och påverka marknader. På vårt Internationella marknadsföringsprogram (IMF-programmet) får du en bred företagsekonomisk utbildning med specialisering inom marknadsföring och internationalisering.
Relevanta kurser med fokus på framtidens marknadsföring:
Tjänstemarknadsföring
Förstå hur marknadsföring skiljer sig mellan varor och tjänster.
Digital marknadsföring
Lär dig strategier inom sociala medier, SEO och dataanalys.
Marknadskommunikation och informationsdesign
Skapa starka varumärkesbudskap och kampanjer.
Omvärldsanalys och internationalisering
Förstå globala marknadstrender och affärsmöjligheter.
Utbildningen är praktiskt inriktad och bygger på casebaserad undervisning, analyser och grupparbeten, där du utvecklar färdigheter som efterfrågas på arbetsmarknaden.
Samarbeten med företag och en termin utomlands
Dessutom får du jobba med skarpa affärsutmaningar från företag, studera en termin utomlands och du får konkurrensfördel på den globala marknaden eftersom många kurser är på engelska.
En karriär med många möjligheter
Efter examen kan du arbeta inom både nationell och internationell marknadsföring i roller som:
- Marknadsförare eller marknadsansvarig
– Skapa och implementera marknadsstrategier. - Analytiker eller omvärldsstrateg
– Förstå marknadstrender och affärsmöjligheter. - Key Account Manager eller försäljare
– Utveckla kundrelationer och driva affärsprocesser. - Projektledare inom PR och kommunikation
– Skapa starka varumärken och hantera affärskommunikation. - Entreprenör
– Starta och driva ditt eget företag.
"Fantastisk studietid", säger en av våra alumner
Så här säger Emelie Borrman, alumn från internationella marknadsföringsprogrammet och konsult på Deloitte i Stockholm, om sin studietid vid MDU:
"Den var fantastisk. Precis som jag hade hoppats på fick jag möjlighet att delta under flera internationella projekt, där jag fick arbeta med studenter från andra universitet runt om i världen. Jag sökte en utbildning inom företagsekonomi och marknadsföring med en tydlig internationell inriktning. Samtidigt ville jag ha flexibiliteten att forma min studietid baserat på mina intressen inom data och teknik. Det var möjligt vid MDU!”
Vill du veta mer om hur det är att plugga vid IMF-programmet?
Följ våra studenter på Instagram: imf_programmet
och på TikTok:imfstudent
Har du drömmen, har vi vägen dit
Redo att ta första steget mot en internationell karriär?
Sök Internationella marknadsföringsprogrammet – och gör världen till din arbetsplats
Kontaktinformation