Datum 2022-01-20
Artikeltyp Porträtt

"MDU gav mig lusten att lära och våga ta nya kliv i livet"

Cecilia Lassander tar examen från sjuksköterskeprogrammet.

Cecilia Lassander tar med sig lusten att lära och våga ta nya kliv i livet, när hon tar examen från sjuksköterskeprogrammet. I framtiden ser hon en möjlighet att läsa vidare.

Hur känns det att ta examen?

– Det känns väldigt dubbelt att ta examen, jag känner en stor lättnad att jag är klar men även en slags tomhet då jag har trivts bra med att studera.

Vad är ditt bästa minne?

– Bästa minnet måste nog vara när jag och min skrivpartner Josefine fick VG på vårat examensarbete. En otrolig känsla efter 10 veckors slit.

Vad har din studietid givit dig?

– Vänner för livet och en utbildning som aldrig kommer göra mig arbetslös. Jag har utvecklats som människa och lärt mig tro på mig själv.

Vad händer härnäst?

– Jag har fått jobb på Akutvårdsavdelningen (AVA) på Mälarsjukhuset där jag börjar den 1 Februari efter lite ledighet med mina barn, drömmen är kanske att läsa vidare en dag, men mot vilken inriktning vet jag inte än.

Vad vill du säga till alla som tar examen under avslutningshögtiden?

– Ett stort grattis till oss alla och önskar alla ett stort lycka till i framtiden!