Datum 2021-03-24

Nytt stipendium för dig som pluggar på MDH

Denna artikel skrevs innan vårt officiella namnbyte den 1 januari 2022 från Mälardalens högskola (MDH) till Mälardalens universitet (MDU).

Tre personer som går på en väg

Som stundet vid MDH kan du nu söka Sparbanken Rekarnes stipendium på 20 000 kronor

Nu lanserar MDH:s samverkanspartner Sparbanken Rekarne ett nytt stipendium för studenter vid högskolan. Stipendiet är på 20 000 kronor och kan sökas av alla studenter, oavsett utbildningsprogram.

– Sparbanken Rekarne har en lång tradition av att finansiera lokala utvecklingsprojekt med såväl näringsliv, forskning och utbildning men även idrott och kultur. Genom vårt samarbete med MDH får vi möjlighet att bidra ännu mer till en växande och innovativ region, säger Timo Havisto, tf vd för Sparbanken Rekarne.

Som student söker du stipendiet med en projektidé, en uppsats eller ett examensarbete som ska vara skrivet och betygsatt under innevarande läsår. Det vill säga, är underlaget du ansöker med skrivet under hösten 2020 eller våren 2021 kan du söka stipendiet sommaren 2021, då nästa ansökningsperiod öppnar.

Arbetet du söker med ska innehålla hög grad av innovation, vara kopplat till minst ett av FN:s globala mål för hållbar utveckling och vara inriktat mot ett eller flera av nedanstående områden:

• Innovationsledning
  • Digitalisering
  • UX-design (User experience design)
  • Hälsa och/eller beteende kring privatekonomi
  • Produkt- och/eller tjänsteutveckling
  • Ekonomistyrning
  • Organisation och ledarskap
  • Marknadsföring
  • Verksamhetsutveckling

FN:s globala mål för hållbar utveckling

Ansök i sommar

Ansökningsperioden pågår mellan den 1 juni och 31 augusti 2021. Det är helt upp till stipendiaten hur medlen ska användas. Om fler studenter samarbetar delar ni på pengarna.

Läs mer om bedömningsprocessen och hur du skickar in din ansökan på Sparbanken Rekarnes hemsida Länk till annan webbplats..

Frågor?

Har du frågor om stipendiet kan du kontakta:

Samverkan

MDH och Sparbanken Rekarne har sedan 2019 ett strategiskt partnerskap om samproduktion inom områdena forskning, utbildning och kompetensutveckling för yrkesverksamma.