Datum 2021-01-29
Artikeltyp Porträtt

”Jag är glad över att jag valde MDH”

Ebba Lindqvist sitter på en uteplats i en restaurang.

För tre år sedan valde Ebba Lindqvist att flytta från hemstaden Borlänge till Eskilstuna för att börja studera beteendevetenskapliga programmet i Eskilstuna. Under sin studietid har hon bland annat varit delaktig i programmets styrelse och varit fadder för nya studenter, en tid som hon är väldigt tacksam över.

− Jag har haft tre otroligt fina år, både på MDH och i Eskilstuna som stad. Jag bär med mig så mycket fler erfarenheter än vad jag trodde innan jag började plugga. Erfarenheter jag är väldigt tacksam över. Jag tar med mig otroligt fina minnen tillsammans med andra studenter, säger Ebba Lindqvist, som precis avslutat sin sista termin på MDH.

Det beteendevetenskapliga programmet ger en god grund för förståelsen för människans beteende och dess relation till vardagen, utifrån olika perspektiv. Kunskaper som man även har användning för i det privata livet.

− Om man är intresserad av människor och deras beteende är programmet perfekt. Oavsett i vilket forum man befinner sig i eller vad man vill jobba med i framtiden så får man redskap om hur man bemöter olika typer av människor, säger Ebba Lindqvist.

Härnäst kommer Ebba Lindqvist att flytta tillbaka till Borlänge för att ta nästa steg i karriären.

− Jag är extra intresserad av organisationsförändring och individers förhållningssätt till detta så förhoppningsvis är det något jag håller på med i framtiden, säger Ebba Lindqvist.

Är du också sugen på att plugga till beteendevetare?