Första steget till drömkarriären utomlands

Du som student, alumn eller medarbetare vid MDU har tillgång till karriärportalen Highered. Där kan du söka praktikplats eller jobb utomlands.

Via Highered får du tillgång till en personlig portal där du kan söka efter traineeplatser, praktikplatser och jobb runtom i världen. Vanligtvis brukar det finnas cirka 1 000 platser att söka världen över.

Första steget ut i världen

På portalen finns också möjlighet att utföra personlighetstester som kan ge en indikation på vilken potential du har och vilka yrkeskategorier som är mest relevanta.

Du loggar in via din student- eller jobbmejl, uppdaterar din profil och sen är det dags att ta första steget ut i världen.

Användbara länkar

Vill du ha mer information?

Highered tillhandahålls av EFMD (European Foundation for Management Development), som är en organisation för lärosäten och företag inom ekonomiområdet, som högskolan är medlem i.

Om du har frågor, är du välkommen att höra av dig!